Persoane interesate :D

luni, 19 august 2013

Experienta Tasuleasa Social

 Ma consider o persoana norocoasa deoarece am avut prilejul sa merg la Tasuleasa. Poate unii stiti deja, este o organizatie non-profit care lupta pentru o lume mai buna (planteaza copaci, invata copiii despre importanta naturii, ofera cadouri de Craciun saracilor-mai multe informatii aici). Stiu ca totul suna feeric si ca multi cred ca nu are rost sa lupti pentru asa ceva ( in loc stau la calculator si inghit chipsuri la greu), dar echipa Tasuleasa chiar a reusit sa schimbe conceptia multor oameni si in acelasi timp sa-i mobilizeze pentru a face ceva constructiv.
 Prima mea experienta Tasuleasa a fost in toamna, cand am participat la o impadurire. Credeam ca va fi greu, obositor si stresant. Credeam ca va sta cineva pe capul meu sa muncesc mai repede (presupun ca imaginea asta am luat-o din filme), toata actiunea fiind plasata intr-un peisaj gri si cetos. Ei bine, dupa aceea mi-am dat seama ca nimeni nu era obligat sa munceasca, puteai sa faci ce vrei. Cel mai impresionant mi s-a parut faptul ca, desi acei oameni stiau lucrul acesta, ei preferau sa o faca, deoarece stiau ca este singura cale de a ajuta cu adevarat natura.


 In vara, am avut ocazia sa stau o saptamana acolo, impreuna cu niste prieteni, echipa de voluntari si un grup din Germania. A fost o experienta incredibila, am invatat ce usor muncesti atunci cand esti cot la cot cu oameni inteligenti si pasionati de o cauza importanta.


  In plus, locul este superb: in zare vezi muntii cu nori incolaciti in jurul lor, tot timpul miroase a prospetime, iar aerul are o energie pozitiva (e greu de explicat, si mai greu de crezut, dar asa este).



 In opinia mea, asta ar trebui sa promoveze scoala: sa invete copiii ca nu este acelasi lucru daca arunci o hartie pe jos sau la gunoi, ca indiferenta nu inseamna sa fii cool si ca lucrurile marunte trebuie apreciate.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu